Witam Sowy w piątek. Mam dla Was kilka propozycji zabaw. Zapraszam.
Meteoryty – zabawa logopedyczna.
(Gazety).
Dzieci otrzymują strony z gazet i rozrywają je na sześć części. Następnie zgniatają je mocno
w sześć kulek i układają kolejno na otwartych dłoniach, przeliczając, ile ich jest. Nabierają
powietrza nosem i mocnym wydechem ustami zdmuchują kolejno kulki z dłoni. Powtarzają ćwiczenie kilka razy.
Wyprawa na nieznaną planetę – opowieść ruchowa przy muzyce.
(Nagranie spokojnej melodii, odtwarzacz CD).
Dzieci naśladują czynności, które pokazuje i o których opowiada R.
“Pewnego dnia dzieci postanowiły wybrać się w podróż, w poszukiwaniu nowej planety. Założyły skafandry kosmiczne, weszły po schodkach do rakiety, zapięły pasy bezpieczeństwa i wystartowały w nieznaną podróż. Leciały, leciały, omijały napotkane rakiety i statki kosmiczne,machały rękami do pilotujących je kosmonautów, aż wylądowały na niezwykłej planecie. Wysiadły z rakiety. Przeskakiwały po kamieniach, następnie przepłynęły przez czerwoną rzekę, czołgały się przez zarośla, aż w końcu stanęły na wzgórzu. Tam zobaczyły ogromną liczbę kolorowych motyli. Tak jak one zaczęły latać, machając rączkami jak skrzydełkami. Niestety, to je bardzo zmęczyło. Ocierały pot z czoła. Postanowiły chwilę odpocząć. Położyły się na piasku i zasnęły, cichutko pochrapując. Kiedy otworzyły oczy i mocno się przeciągnęły, aby rozprostować kości, okazało się, że znajdują się przy swoich rakietach. Weszły do nich po schodkach i ruszyły w powrotną drogę, bo na Ziemi czuły się najlepiej.”
Oglądanie albumów o kosmosie.
(Albumy o kosmosie.)
R. pyta:
– Co to jest obserwatorium astronomiczne?
R. wyjaśnia, że obserwatorium astronomiczne to budynki z przyrządami służącymi do prowadzenia obserwacji astronomicznych ciał niebieskich.
–Jakie znacie przyrządy służące do obserwacji astronomicznych?
-Czym się różni teleskop od lunety?
R. pokazuje zdjęcia i wyjaśnia różnicę.
– Czym się zajmuje astronomia?
Karty pracy, cz. 2, s. 22.
Polecenia:
– Posłuchaj nazw przedmiotów, których używa się do obserwowania i badania kosmosu.
Podziel ich nazwy na sylaby.
Podziel nazwę przedmiotu znajdującego się w czerwonej
ramce na głoski.
-Obejrzyj zdjęcia pokazujące pracę astronoma i astronauty. Powiedz, czym się różnią te dwa
zawody, a co mają wspólnego.
Karty pracy, cz. 2, s. 23.
Polecenie:
– Rysuj statek kosmiczny po śladach. Uzupełnij brakujące elementy zgodnie ze wzorem. Pokoloruj rysunek według własnego pomysłu.
Ozdabianie cyfry 6
– Pokoloruj cyfrę 6.
– Ozdób według własnego pomysłu cyfrę 6.
Do zobaczenia wkrótce. Pozdrawiam.