Zabawy i zadania na środę. Bawcie się dobrze.

  • “ZIEMIA – NASZA PLANETA”- OBEJRZYJ FILMIK

R. wraz z dzieckiem przypomina nazwy poszczególnych planet, nazywa: tę, na której żyjemy (Ziemia), największą (Jowisz), najmniejszą (Merkury), znajdującą się najbliżej Ziemi (Wenus).

  • “Ziemia widziana z kosmosu”– zabawa badawcza.
    Zdjęcia pozyskane z internetu lub komputer z dostępem
    do internetu, globus.

    R. zapoznaje dziecko z wyglądem i zastosowaniem globusa. Dziecko wprawia go w ruch.
  • R. mówi, że Ziemia jest kulą składającą się z dwóch półkul, że kręci
    się wokół własnej osi oraz krąży wokół Słońca, a na pełny
    obrót potrzebuje całego roku. Następnie wspólnie oglądają kontynenty lub ich zdjęcia, wykorzystając aplikację Google Earth.

Karty pracy cz. 2, s. 18

Polecenia:Rysuj szlaczek po śladzie.
Obejrzyj obrazki. Posłuchaj nazw. Opowiedz o tym, co widzą mieszkańcy Ziemi, patrząc w niebo oraz o tym, jak wygląda Ziemia widziana z kosmosu.


Karty pracy, cz. 2, s. 19.
Polecenia:

Narysuj drogę ufoludka do statku kosmicznego.
– Czym się różnią, a w czym są podobne te ufoludki?


“Lądy i oceany” – wyjaśnienie pojęć.
Globus, brzoskwinia, mapa świata.
Dzieci obserwują globus i odpowiadają na pytania:

Jakiego koloru jest najwięcej?

Co on oznacza?
R. wyjaśnia, że kolor niebieski oznacza wody, czyli morza i oceany oraz inne akweny (jest ich na Ziemi najwięcej).
Żeby to zobrazować, kroi brzoskwinię na ćwiartki i wyjaśnia, że trzy z nich to właśnie wody. Ta pozostała jedna ćwiartka owocu to powierzchnie lądów na Ziemi. Cały obszar lądowy na Ziemi jest podzielony na kontynenty, jednak niecały jest zamieszkany przez człowieka. Są obszary zaznaczone kolorami: białym, brązowym, pomarańczowym. To lądy pokryte lodem, wysokie góry, pustynie, na których nie ma warunków do życia dla człowieka. Terenów, na których mieszkają ludzie, jest bardzo mało.
• R. wskazuje na mapie świata powierzchnie – lądowe i wodne, góry, morza, rzeki.
Tłumaczy dzieciom pojęcia: kontynent, ocean, morze.


Karty pracy, cz. 2, s. 20.
Polecenia:
-Posłuchaj nazw kontynentów.

-Rysuj linie po śladach, a dowiesz się, gdzie jest położony dany kontynent. W nazwach kontynentów podkreśl poznane litery.


Karty pracy, cz. 2, s. 21.
Polecenia:
– Posłuchaj hasła. Obejrzyj plakat przygotowany przez Polę. Opowiedz o nim.
– Narysuj swój plakat na temat: Ziemia to nasz dom.

Bawcie się dobrze. Przyjemnej pracy.