Dzień dobry Sowy!

Zabawy na wtorek.

  • Karta pracy-pisanie liter k,K po śladzie i samodzielnie.
  • “Układ Słoneczny”- praca z tablicą demonstracyjną

Wyjaśnianie pojęcia Układ Słoneczny.
R. wyjaśnia, że Układ Słoneczny to Słońce i osiem krążących wokół niego planet.
• Słuchanie nazw poszczególnych planet, nazywanie: planety, na której żyjemy (Ziemia), największej (Jowisz), najmniejszej (Merkury) oraz planety znajdującej się najbliżej Ziemi (Wenus).
• Oglądanie tablicy przedstawiającej Układ Słoneczny.
Polecenia:
– Teraz policzymy wszystkie planety: Merkury, Wenus, Ziemia, Mars, Jowisz, Saturn, Uran, Neptun.
– Pokaż wśród planet przedstawionych na tablicy Ziemię. Ziemia jest trzecią planetą od Słońca.
– Pokaż wśród planet Marsa. Mars nazwany jest czerwoną planetą.
– Pokaż wśród planet Saturna. To planeta z dużym pierścieniem.
– Pokaż na planszy meteoryt, czyli pozostałość ciała niebieskiego, która w postaci skały dotarła do powierzchni Ziemi.
– Jakie znasz zjawiska związane z kosmosem

  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 6
  • Karty pracy, cz.2,s.16
  • Polecenia:

– Dorysuj lub skreśl w każdej pętli elementy tak, aby było ich tyle, ile wskazuje liczba.

– Wskaż szóstą planetę od Słońca. Trzecia planeta od Słońca to Ziemia. Zaznacz ją.

– Pisz cyfrę 6 po śladzie.

  • Karty pracy, cz. 2, s. 17.

Polecenie:

– Pola oglądała filmy i albumy o kilku planetach Układu Słonecznego. Obejrzyj tabelę, którą przygotowała. Odpowiedz na pytania. Otocz pętlami właściwe planety.

Miłej pracy! Pozdrawiam!